سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/6/12
5:36 عصر

شاخصه دوم حکومت علوی

بدست قاصدک در دسته اجتماعی

ارزش یک حکومت به اقامه عدل است

 

حکومت معنایش چیست؟حکومت معنایش این است که انسان حقی را احقاق کند؛عدل را برپا کند که امیرالمومنین(ع)دران فرمودند این حکومت این حکومت به قدر این بند کفش برای من ارزش ندارد وبعدفرمودند"الا ان اقیم حقا"مگر اینکه حقی را اقامه کنم.دراین راه انسان هرچه بکشدوهرچه زحمت تحمل کندوهرچه اضافه کارکندو ازانچیزهایی که عموم مردم درجامعه دارند محروم بماند ،جادارد وانسان دراین صورت ضرر نکرده است باز امیرالمومنین درخطبه224میفرمایند:حاضرم درراه اینکه اقامه حقی بکنم وابطال باطلی برروی خارهای سخت کشانده بشوم واین چیزی است که مبنای کارحکومت ماست وباید بران توجه داشته باشیم

 

اجرای عدالت،علت غایی حکومت علوی است

درنظرامیرالمومنین(ع)منصب حکومتی بایدوسیله ای نباشدبرای راحتی وعیش وکسب دنیا.این کاسبی مثل بقییه کاسبیهانیست!!!این یک مسولیت پذیری است اشتغال به این مسولییت نمیتواند برای این باشد که انسان چیزی بدست اوردوبرای خود مال جمع اورد پس هدف ازقبول مناصب درجمهوری اسلامی چه بایدباشد؟هدف بایداجرای عدالت ،تامین اسایش مردم وصلاح بنی ادم باشد.ازمنظرعلی(ع) هدف این است ودرخطبه 224میفرمایند:من اماده ام سخت ترین شرایط زندگی را برای خودم بیاورم اماخدارا درحالی که به یک نفر ظلم کرده ام ملاقات نکنم.اگرمرابابدن برهنه برروی خارهابیندازید یابااین زنجیرهای گران دستهاوپاهیم راببندیدوبرروی زمین بکشانید این برای من محبوبترازان است که خدای را در حالبی ملاقات کنم که به یک نفرظلم کرده ام یامال دنیا را برای خود جمع کرده ام


88/6/11
11:28 عصر

معیارهای حکومت علوی

بدست قاصدک در دسته اجتماعی

حاکمیت درقبال دین مردم مسئول است


1.شاخصهای حکومت امیرالمومنین را در 10موضوع مهم بررسی میکنیم:


اول پایبندی کامل به دین خداواصرار بر اقامه دین الهی. این شاخصه اول است هرحکومتی که اساس کارش اقامه دین خدانباشد،علوی نیست.دروسط جنگی ودربحبحه رزم که هررزمنده وسربازی به فکر این است که چگونه بجنگدوچگونه حمله کند،دراین موقعیت مردی پیش امیرالمومنین (ع) امد ومسله ای درموردتوحیدپرسید:"قل هوالله احد"احد یعنی چه؟ دوروبریهای امیرالمومنین امدن جلو که مردحسابی حالا وقت این حرفهاست؟! حضرت فرمودند مابرای همین مسایل میجنگیم. یعنی جنگ امیرالمومنین ،سیاست امیرالمومنین ،خون دلهای امیرالمومنین وجبهه بندی های ایشان،همه خطوط اصلی که درحکومت خود انتخاب میکردند، برای این است که دین خدا اقامه شود واین یک شاخصه است


حال اگردر جمهوری اسلامی که به نام حکومت علوی خود رامعرفی میکند هدف اقامه دین خدانباشد،مردم به دین الهی عمل بکنند یانکنند اعتقاد داشته باشند یانداشته باشند ،اقامه حق الهی بشود یانشودوبگوییم چه ربطی دارد اگر این گونه باشد حکومت علوی نیست

 

 

 اقامه دین الهی اولین شاخصه است واین مادرهمه خوصوصیات دیگردرزندگی امیرالمومنین است عدالت او هم ناشی از این است مردم سالاری ورعایت مردم درزندگی امیرالمومنین نیز مربوط به همین است.


 _فقط کمی اندیشه لطفا!!!!!!


88/6/11
9:21 عصر

نگاهی تازه

بدست قاصدک در دسته اعتقادی

میخواهم ازیک مفهوم حرف بزنم ... یک مفهوم اتشین ... اتشی بس گوارا!اتشی که تاروپودوجودت را میسوزاند خاکسترت میکند...طوفانی که تورا درهم میشکند بی پناهت میکند وتنها درکویر بی انتهای غم رهایت میکند با عطشی سوزان از عشق!میشکند، میسوزاند،آوارت میکند،....اما تو باز هم ...بازهم به ان لبخند میزنی وبی تاب انرا در اغوشت میکشی...


این موضوع مشترک برای مردمان عالم باهرفرهنگ ومذهب ودرهرکجای دنیا قابل فهم وچشیدنی است و بین ابنا بشر مشترک است نه فقط بین بشر امروزی حتی در زمان گذشته نیز بوده است به همین شکلو همین مضمون پس نتیجه میگیریم این موضوع کاملا فطری است وتمام مردم دنیا به این مفهوم احترام میگذارند ودوست دارند به ان برسند رمز جاودانه شدن اشعار حافظ نیز همان شعله ور بودن قلمش است این مفهوم انقدر بزرگ است که ارزوی رسیدن به اتش عشق عالمی را به اتش کشانده است!!!وحسرت  داشتن این اتش باعث خلق هنر واثار هنری شده است ...

 

 

حب النفس وغرور همواره مانع بدست امدن چنین اتشی میشود انسان باحب نفس نمیتواند امر معشوق را انجایی که خطشه برغرورش واردمیسازداجراکند و ان هنگام است که از اطاعت امرمعشوق سرپیچی میکند دستوراتی که در اسلام برای بندگی امده(نمازوروزه و...)برای شکستن غرور نسبت به پروردگار وتواضع نسبت به اوست!!!

 

 

پس  اصلی ترین حکمت عبادت تواضع نسبت به ذات ربوبی است برای امادگی پذیرش معبود به عنوان معشوق زیرا تا بزرگی معبود به دل ادمی ننشیند و انسان خود را حقیقتا محتاج نبیند طعم عشق را مزه نخواهد کرد

 

وبا استناد به سوره ذاریات ایه 56:«و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون». میتوان نتیجه گرفت که انسان افریده نشده مگر برای عاشق شدن به ذات ربوبی

 

 

 

-نمیدانم چرا نمیتوانم تمامی ترواشات ذهنی ام را بر روی کاغذ بیاورم؟


دیدگاه
88/6/11
4:37 صبح

میهن پرستی

بدست قاصدک در دسته اجتماعی

میهن پرستی وملیت گرایی مبحثی است که از دیرباز موردتوجه ملیتهای مختلف قرارگرفته است افرادمیهن پرست وطن خویش رابهترین سرزمین برای زندگی وملیتشان رابرترین ملیت دانسته وبرای حفظ ارزشهای این چهارچوب حاضربه فداکردن جان خویشتن نیز هستندواین حس عمیق افراد ان ملت راتشویق به انسجام ووحدت با یکدیگرکرده به گونه ای که کوربن درمورداتحاد ایرانیان چنین میگوید(هنگامی که وارد ایران میشوم احساس میکنم اسمانها وزمین به هم متصلند!)


هم چنین گاهاباعث استقلال وبی نیازی یک ملت ازسایر ملتها میشودبه گونه ای که افراد ملیت گرا به علت احساس برتری دست اوردهای قومی خویش را به دست اوردهای بیگانگان ترجیح داده وحتی ازمنافع خویش در بیرون ازچهارچوب وطن صرفه نظرمیکنند مانند: ایشان


این احساس درنگاه اول موردپذیرش وگاها تحسین افرادقرارمیگیرد اما میزان معایب نسبت به محاسنش نسیبی ان بیشتراست ازجمله معایب این تعصب افراطی ظلم به سایرملتها (راه اندازی نظامهای برده داری ؛عقایدامروز صهیونیسم؛استعمار؛نابرابریهای نژادی و...)ومحدود کردن یک ملت درچهارچوب وطن وهم چنین عدم پذیرش ضعفهای خود ازسایرین ودرجازدن وعقب گرد ان ملتها میشود


ومضرترین ضعف چنین عقیده ای این است که باعث تفرقه میان افراد هم عقیده درسطح جهان شده و تفرقه وچندگانگی بین افراد گروه باعث ستیز میان انها شده وانها را ازهدف اصلی خویش باز میداردولذادر دین اسلام نژاد و ملیت مطرح نیست و آنچه ملاک برترى ا‌ست تقواست. امام خمینی(ره) هدف اسلام را این‌ گونه تشریح مى‌کنند: اسلام آمده است تا تمام ملل دنیا را، عرب را، عجم را، ترک را، فارس را همه را باهم متحد کند و یک امت بزرگ به نام امت اسلام در دنیا برقرار کند. لذا ترویج حس ملى‌گرایى را نیز برنامه‌اى در راستاى تقابل با ایجاد امت واحد اسلامى مى‌دانند و مى‌فرمایند: “نقشه قدرت‌هاى بزرگ و وابستگان آنها در کشورهاى اسلامى این است که این قشرهاى مسلم را که خداى تبارک و تعالى بین آنها اخوت ایجاد کرده است و مومنان را به نام اخوت یاد فرموده است از هم جدا کنند و به اسم ملت ترک، ملت کرد، ملت عرب، ملت فارس از هم جدا کنند، بلکه باهم دشمن کنند و این درست برخلاف مسیر اسلام است و مسیر قرآن کریم.” حضرت امام(ره) کسانى را که به نام ملیت و فرقه‌گرایى بین مسلمانان تفرقه‌ و جدایى مى‌اندازند، لشکرهاى شیطان و مخالفان قرآن کریم معرفى مى‌کنندوبرقرای یک امت واحد اسلامی برای تحقق مدینه فاضله الزامی است.